Veelgestelde vragen

Heeft een vraag over de inhoud van “The Box”. Hier vindt u een een lijst met vragen over “The Box” en antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met boxsupport@lumc.nl

Digitaal spreekuur

Ik heb geen uitnodiging ontvangen voor het digitale spreekuur

  1. Uw ontvangt de uitnodiging via de e-mail. Zoek in uw inbox naar Webcamconsult. Vergeet niet ook de spamfolder te controleren.
  2. Neem contact op met de Polikliniek Hartziekten van het Hart Long Centrum Leiden en controleer of uw juiste e-mail adres bij ons bekend is en vraag of de uitnodiging opnieuw verstuurd kan worden.

Ik heb geen camera, microfoon en/of geluid op mijn pc

  1. Uw kunt ook deelnemen met uw tablet of smartphone. Deze apparaten beschikken meestal ook over een webcam, microfoon en geluid. Als u gebruik wilt maken van een iPhone of iPad dan heeft u de webcamconsult applicatie nodig uit de App Store of Play Store.
  2. Tegenwoordig hebben veel laptops een ingebouwde camera. Die camera bevindt zich in het midden boven uw scherm.
  3. Als u desondanks geen apparaat hebt met webcam, microfoon en/of geluid, kunt u niet deelnemen aan het digitale spreekuur.

Wat is het verschil tussen een digitaal spreekuur en een gewoon spreekuur?

Tijdens het digitale spreekuur worden dezelfde dingen besproken als tijdens een gewoon spreekuur. Het enige verschil is dat u niet naar het ziekenhuis hoeft te komen en deelneemt via een pc of tablet. U kunt overal waar een goede internetverbinding is deelnemen aan het digitale spreekuur.

Hoe zit het met mijn privacy?

Videoconsult maakt gebruik van een beveiligde internetverbinding. Uw gesprek wordt niet opgenomen en zonder toestemming van uw behandelaar mag u het gesprek ook niet opnemen. De arts of verpleegkundig specialist met wie u het consult hebt, zit in een gesloten ruimte waar niemand meeluistert. De arts of verpleegkundig specialist maakt aantekeningen in het elektronisch patiëntendossier.

Goede privacy hebt u ook zelf in de hand. Zorg ervoor dat u zelf in een gesloten ruimte zit waar niemand met u mee kan luisteren en/of kijken, of u kan storen. Bent u niet alleen in de kamer? Vertel het uw behandelaar. Maak alleen gebruik van een betrouwbare internetverbinding als u Webcamconsult gebruikt. Verbind uw computer niet met een openbaar WiFi-netwerk.

Mijn app werkt niet goed

Heeft u problemen met de applicaties (apps) en/of de verbinding met uw apparaten, sluit de dan applicatie af, zet uw Bluetooth uit en herstart uw smartphone of tablet. Zet uw Bluetooth aan en open de applicatie. Als dit niet werkt kunt u de app verwijderen en opnieuw installeren op uw smartphone of tablet. Log na het opstarten van de app opnieuw in met uw inloggegevens die u heeft ontvangen bij “The Box”.

Problemen met het horloge (stappenteller)

Ik heb problemen met het ophalen van gegevens van mijn horloge naar de Nokia Health Mate app

  1. Zorg dat uw horloge in een straal van 10 meter bij uw smartphone of tablet is.
  2. Forceer een verbinding door naar de alarminstellingen te gaan. Deze vindt u onder apparaten (devices) in uw onderbalk. Kies bij uw horloge de optie 'alarm'. Uw mobiele telefoon gaat op zoek naar uw horloge. U hoeft geen alarmtijd te aan te zetten.
  3. Zet Bluetooth uit en weer aan zodat uw mobiele telefoon opnieuw op zoek gaat naar uw horloge.

 Ik heb het gevoel dat de waardes van de stappenteller niet kloppen

  1. Draag uw horloge om uw pols. Als u het horloge in uw broek- of jaszak draagt krijgt u geen goed beeld van uw stappen. Zorg er ook voor dat uw horloge niet te los om uw pols zit.
  2. Uw lengte, gewicht en geslacht worden gebruikt om de afstand te berekenen. Controleer in uw profiel of deze gegevens kloppen.
  3. Het horloge registreert alleen wandelen, hardlopen en zwemmen. Andere activiteiten kunt u eventueel handmatig toevoegen.

 Mijn horloge werkt niet meer

  1. Ontkoppel het horloge in de app. Dit kunt u doen onder 'apparaten' ('devices') in uw onderbalk. Kies 'instellingen' ('settings') en 'ontkoppel dit apparaat' ('dissociate this product').
  2. Reset uw horloge. Dat doet u door vijf keer met de resetpin het knopje op de achterkant van uw horloge in te drukken. Uw horloge trilt vervolgens twee keer.
  3. Installeer uw horloge opnieuw in de Nokia Health Mate app.

 Mijn horloge loopt niet op de juiste tijd

  1. Ga naar 'apparaten' ('devices') in uw onderbalk en kies 'stel de tijd in' ('set the time'). Veeg met uw vinger over de draaischijf zodat de drie wijzers naar boven wijzen (12 uur en 0%). Het horloge zal opnieuw synchroniseren met de tijd van uw mobiele telefoon.
  2. Indien dit het probleem niet oplost, kunt u uw horloge resetten door vijf keer met de resetpin het knopje op de achterkant van uw horloge in te drukken. Uw horloge trilt vervolgens 2x. Installeer uw horloge opnieuw.
  3. Blijft het horloge niet goed lopen, dan is mogelijk dat de batterijen leeg zijn. Laat de batterijen vervangen door een horlogemaker.

Problemen met de weegschaal

Mijn gewicht lijkt niet te kloppen

  1. Wanneer u displaypijlen in de hoeken ziet staan, is uw gewicht niet goed verdeeld op de weegschaal. Probeer te leunen in de richting van de pijl.
  2. Probeer uzelf altijd onder dezelfde omstandigheden en op dezelfde tijden te wegen, bijvoorbeeld ‘s ochtends zonder kleding.
  3. Heeft u de weegschaal verplaatst, wacht dan 10 seconden voordat u gaat wegen.
  4. Zorg ervoor dat er minstens 10 seconden tussen verschillende meetmomenten zit.
  5. Staat uw weegschaal op tapijt, maak dan gebruik van de tapijtdopjes die meegeleverd zijn bij de weegschaal. Bij hoogpolig tapijt is het mogelijk dat dat niet voldoende is. Zet uw weegschaal op een harde vloer om te zien of het probleem door het tapijt komt.
  6. Controleer of u 'niet toegewezen metingen' heeft ('unassigned measurements').

 Ik heb een 'niet toegewezen meting' ('unassigned measurement'), wat nu?

Druk op de melding. U kunt de melding vinden in de 'tijdlijn' ('timeline') tab of bij de 'apparaten' ('devices') tab. U kunt nu een gewicht selecteren en toekennen aan een gebruiker.

Problemen met de bloeddrukmeter

De Nokia Health Mate vindt mijn bloeddrukmeter niet

  1. Zet Bluetooth uit en weer aan. Probeer opnieuw een meting te starten.
  2. Uw bloeddrukmeter kan maar aan één smartphone of tablet worden gekoppeld. Zet Bluetooth uit bij de smartphone of tablet die u niet gebruikt. Ga naar uw Bluetoothinstellingen en selecteer de bloeddrukmeter (BPM).

Mijn bloeddrukmeter gaat niet meer aan

  1. De bloeddrukmeter werkt op batterijen. Vervang de batterijen voor nieuwe, niet oplaadbare batterijen.
  2. Controleer of de batterijen op de juiste manier in de bloeddrukmeter zijn geplaatst.
  3. Maak de batterijcontactpunten schoon met een wattenstaafje en ontsmettingsalcohol.

Problemen met de Alivecor Kardia Mobile (ECG-apparaat)

Mijn ECG (hartfilmpje) laat veel ruis zien, wat kan ik daaraan doen?

Er zijn meerdere redenen waarom uw hartfilmpje kan storen. De Kardia Mobile communiceert door middel van ultrageluid en daarom is het belangrijk dat u uw apparaatje dicht bij de microfoon van uw telefoon houdt en er geen stoorzenders in de buurt zijn. Hieronder vindt u enkele tips om de kwaliteit van het hartfilmpje te verbeteren.

  1. Haal uw smartphone of tablet uit de oplader en sluit hem niet op aan een ander apparaat.
  2. Blijf uit de buurt van elektrische apparaten die een elektrisch veld kunnen creëren. Denk aan grote computerschermen en tv’s.
  3. Probeer gebieden met veel omgevingsgeluid te mijden, zoals mensenmassa’s en stromend water.
  4. Sluit geen koptelefoon aan op uw smartphone of tablet.
  5. Gebruikt u een gehoorapparaat, zet die dan uit.
  6. Heeft u last van een droge huid, smeer dan uw vingers in met handcrème. Dat kan de geleiding naar de elektroden verbeteren.
  7. Ontspan uw armen en handen tijdens het registreren van het hartfilmpje. Eventueel kunt u uw onderarmen en handen laten rusten op een tafel en de Kardia neerleggen.
  8. Zit stil en beweeg het apparaatje niet. Beweging geeft ruis op de registratie.